بازاریابی، شکل بسیار هوشمندانه از تبلیغات است – و این را هم در نظر بگیرید که سرمان را هرجا می چرخانیم ، تبلیغات می بینیم، در تلویزیون، بر روی اتوبوس، در مجلات، اینترنت، رسانه های اجتماعی و غیره، نظر می رسد هیچ وقت تمام نمی شوند.
در این بین، شکل های سنتی تر تبلیغات، مانند محصولات تبلیغاتی، هنوز هم به قوت خود باقی است. گرچه خیلی ها ممکن است تصور کنند که این شکل از تبلیغات و بازاریابی به دیار باقی شتافته است، اما در واقع برعکس، محصولات تبلیغاتی هنوز هم ابزار بازاریابی فوق العاده قدرتمندی هستند.
هدایای تبلیغاتی این امکان را فراهم می کنند تا افراد برند شما را ببینند، با آن ارتباط برقرار کنند و آن را به رسمیت بشناسند. و همه این موارد بسیار مهم هستند، چون هرچه افراد بیشتری برند شما را بشناسند، نتایج بهتر در کسب و کار و فروش خواهید گرفت.
این موضوع به نوع کسب و کار و میزان بودجه شما بستگی دارد. هر دو این موارد می تواند بر نوع محصول تبلیغاتی انتخابی شما تاثیر بگذارد. به طور کلی، بیشتر شرکت ها موارد زیر را انتخاب می کنند:
§ لوازم التحریر: دفتر یاداشت فانتزی، خودکار، مداد، کش، پاک کن
§ کیف: حتی می تواند کیف پول باشد
§ لوازم اداری: جای بیزینس کارت، دفترچه آدرس، کیف لپ تاپ
§ لوازم جانبی رو میزی: لیوان، ماگ، تقویم
§ لباس: تی شرت، کلاه، کپ، جوراب، دستکش،
اگرچه این کالا ها بسیار رایج هستند، اما خودتان هم می توانید ابتکار به خرج دهید. در واقع، مبتکرانه ترین محصولات تبلیغاتی، همیشه موفق ترین هستند.
حرفه و زمنیه کاریتان در انتخاب محصولات تبلیغاتی خیلی تاثیر گذارند. مثلا اگر یک برند تناسب اندام یا یک باشگاه ورزشی دارید، تی شرت، کلاه، مچ بند و پیشانی بند اغلب گزینه های خوبی هستند. لوازم التحریر و لوازم رو میزی معمولا برای کسب و کارهای اداری و شرکت ها مناسب است. سعی کنید بیش از حد بر روی برند تان تکیه نکنید، یک کالای زیرکانه که به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد بسیار موثر تر خواهد بود.
استراتژی بازاریابی محصول تبلیغاتی، اگر به درستی اجرا شود می تواند بسیار موفق و پرازده باشد، هر برای فروش و درآمد و هم افزایش آگاهی و شهرت برند. پس عجله نکنید، همۀ گزینه ها را در نظر گیرید و بهترین محصول را انتخاب کنید.