15 واقعیت جالب درباره خودکار که تا امروز نمی‌دانستید

15 واقعیت جالب درباره خودکار که تا امروز نمی‌دانستید

در طول روز خودکارها زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند اما همین در دسترس بودن باعث شده به آنها توجه نشود. به میز کارتان نگاه کنید. حتما چند خودکار تبلیغاتی روی آن قرار دارد. شاید فکر کنید چه چیز جالبی درباره خودکار وجود دارد؟ پس با ما همراه باشید تا با 15 واقعیت جالب درباره خودکار آشنا شوید.

1. یک خودکار معمولی قبل از تمام شدن جوهر، قابلیت نوشتن 45 هزار کلمه را دارد.

2. بزرگ‌ترین خودکار دنیا را « Acharya Makunuri Srinivasa» در هندوستان ساخته است. طول این خودکار پنج متر و نیم و وزن آن 37 کیلوگرم است. تصاویری از اساطیر هندی روی بدنه فلزی این خودکار حکاکی شده است. این خودکار در رکورد گینس ثبت شده و کاملا کاربردی است.

3. گران‌قیمت‌ترین خودکار دنیا در ایتالیا ساخته شده است. این خودکار با 945 الماس سیاه و 123 یاقوت تزیین شده و قیمت آن حدود هشت میلیون دلار تخمین زده شده است.

4. قدیمی‌ترین قلم در جهان را مصریان باستان در سه هزار سال پیش از میلاد برای نوشتن روی پاپیروس اختراع کردند. آنها از چوب و نی‌های بامبو قلم را ایجاد کردند. جوهر مورد استفاده را از ترکیب دوده و موم به دست می‌آوردند.

5. از سال 700 تا 1700 پس از میلاد، پر اصلی‌ترین ابزار نوشتن بود. پرهای قو برای نوشتن عالی به شمار می‌آمدند اما هم گران بودند و هم  پیدا کردن آنها بسیار سخت بود. بنابراین مردم ترجیح می‌دادند از پرهای غاز استفاده کنند. پرهای کلاغ هم برای نوشتن خط ریز استفاده می‌شد.

6. ایده ساخت قلمی که مخزن جوهر داشته باشد در سال 973 میلادی توسط یک خلیفه آفریقایی مطرح شد. او که از ریختن جوهر روی دست و لباسش کلافه بود به شخصی سفارش کرد برایش قلمی بسازد که مخزن جوهر داشته باشد. این طراحی برای قلم تقریبا شبیه به آن چیزی شد که در حال حاضر از آن به عنوان خودکار استفاده می‎‌کنیم. درخواست عجیب و غریب خلیفه شیوه ساخت قلم را برای همیشه تغییر داد.

7. قلم بیرو (Biro) یا همان خودکار ساچمه‌ای را لازلو بیرو روزنامه‌نگار اهل مجارستان اختراع کرد. او به کمک برادرش که شیمیدان بود خودکاری ساده و ظریف ساخت و موفق شد در سال 1938 آن را به ثبت برساند. «Marcel Bich» فرانسوی امتیاز ثبت اختراع را در سال 1950 از بیرو خریداری کرد و شرکت بیک فرانسه تولید اولین مارک خودکار جهان را در دستور کار خودش قرار داد. خودکارهای محبوب بیک هنوز هم در تمام جهان به همان شکل اولیه تولید و توزیع می‌شوند.

8. نوک ساچمه‌ای خودکار باعث می‌شود جوهر به طور مساوی روی کاغذ توزیع و سریع خشک شود. در جنگ جهانی دوم نیروهای نظامی از این خودکارها استفاده می‌کردند زیرا در ارتفاعات زیاد جوهر آنها نشت نمی‌کرد.

9. از آنجا که جوهر خودکارهای ساچمه‌ای به سرعت خشک می‌شوند استفاده از این خودکارها گزینه اول برای افراد دست‌چپ محسوب می‌شوند.

10. با یک خودکار بیک می‌توان خطی به طول دو کیلومتر ترسیم کرد. طول این خط شش برابر ارتفاع برج ایفل است!

11. آمریکا در سال بیش از دو میلیارد خودکار مختلف تولید می‌کند.

12. پل سی فیشر در سال 1965 قلم فضایی را برای پروژه آپولو ثبت کرد. نوشتن با این قلم در شرایط بی‌وزنی،  در زیر آب، روی کاغذ روغنی و کاغذ خیس و در دمای منفی 40 سانتی‌گراد تا 120 درجه سانتی‌گراد امکان‌پذیر است. قلم فضایی از کاربید تنگستن ساخته شده و طوری مونتاژ شده که نشتی نداشته باشد. عمر مفید این خودکار حدود صد سال برآورد شده است.

13. وقتی یک خودکار در اختیار افراد قرار می‌دهید حداقل 95 درصد از آنها اولین چیزی که یادداشت می‌کنند نام خودشان است.

14. در سال بیش از صد نفر در اثر بلعیدن در خودکار جان خود را از دست می‌دهند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فرد در خودکار را در دهان خود می‌گذارد یا آن را گاز می‌گیرد. به همین دلیل در خودکار بیک دارای سوراخ ریزی است که در صورت بروز چنین اتفاقی از بروز خفگی جلوگیری کند.

15. تحقیقات نشان داده در میان تمام هدایای تبلیغاتی در سراسر جهان رایج‌ترین انتخاب صاحبان کسب‌وکارها خودکار تبلیغاتی است.

با 15 واقعیت جالب درباره خودکار آشنا شدیم. اگر به عنوان صاحب کسب‌وکار قصد دارید هدیه تبلیغاتی برای توسعه برندتان انتخاب کنید خودکار تبلیغاتی را فراموش نکنید!

جاکلیدی تبلیغاتی ابزار بازاریابی مقرون به صرفه برای صاحبان کسب‌وکارها

جاکلیدی تبلیغاتی ابزار بازاریابی مقرون به صرفه برای صاحبان کسب‌وکارها

هدایای تبلیغاتی یکی از ابزارهای موثر بازاریابی برای صاحبان کسب‌وکارهاست که به کمک آن برند خود را توسعه دهند. کاربردی بودن هدایای تبلیغاتی باعث می‌شود این محصولات بیشتر در معرض دید مخاطبان و مشتریان باشد و ارتباطی موثر میان آنها با برند مورد نظر ایجاد شود. محصولاتی نظیر خودکار تبلیغاتی، جاکلیدی تبلیغاتی، ماگ، فلش مموری، دفتر یادداشت و... هدایایی کاربردی و تاثیرگذار هستند.


اگر به عنوان صاحب کسب‌وکار به دنبال هدیه تبلیغاتی کاربردی و مقرون‌به‌صرفه هستید جاکلیدی تبلیغاتی انتخاب مناسبی است. با این هدیه مخاطبان هر روز با برند شما ارتباط برقرار می‌کنند. از آنجا که افراد جاکلیدی را با خود به مکان‌های مختلف حمل می‌کنند دیگران نیز نام برند شما را روی جاکلیدی می‎‌بینند و نسبت به برند شما کنجکاو می‌شوند.

قیمت مناسب و نسبتا ارزان جاکلیدی تبلیغاتی با توجه به تنوع زیاد در شکل، اندازه و فرم، آن را به هدیه تبلیغاتی شایسته‌ برای کسب‌وکارها تبدیل کرده است. در هنگام انتخاب مدل جاکلیدی حتما به علایق مخاطبان خود و مشتری‌های هدف توجه داشته باشید.

جاکلیدی همیشه در معرض دید افراد است چون در طول روز بارها ممکن است از آن استفاده کنند. بنابراین با دیدن نام برند و لوگوی شما که بر روی آن حک شده به یاد آن می‌افتند و نام برند شما در ذهنشان تثبیت می‌شود.

سعی کنید از جنس باکیفیت برای هدایای تبلیغاتی خود استفاده کنید زیرا هدایای تبلیغاتی بی‌کیفیت از ارزش برند شما در نزد مشتریان می‌کاهند.

جاکلیدی انواع مختلفی دارد. جاکلیدی پلاستیکی، جاکلیدی فلزی، جاکلیدی چرمی، جاکلیدی پلی‌استر، جاکلیدی ابزاردار، جاکلیدی چوبی، جاکلیدی نمدی و جاکلیدی فانتزی به منظور هدیه تبلیغاتی با چاپ نام و لوگوی شرکت روی آن طراحی و تولید می‌شود.

جاکلیدی پلاستیکی در انواع اکرولیک، کریستال، پی وی سی و سیلیکونی تولید می‌شود. جاکلیدی‌های پلاستیکی به دلیل قیمت مناسب و تنوع در رنگ بسیار مورد استقبال کسب‌وکارها قرار گرفته است. جاکلیدی اکرولیک به صورت شفاف با قابلیت قرار گرفتن عکس دورو با چاپ دیجیتال-افست تهیه می‌شود. جاکلیدی کریستالی از ترکیب فلز و کریستال ساخته شده و نام برند و لوگوی مورد نظر با چاپ لیزر سه‌بعدی روی آن حک می‌شود.

انواع جاکلیدی‌های سیلیکونی معمولا با طرح‌های فانتزی گل‌ها و حیوانات در بازار وجود دارند اما می‌توان این جاکلیدی‌ها را به راحتی با طرح لوگوی شرکت و رنگ‌هایی که در آن به کار رفته طراحی و تولید کرد و در اختیار مخاطبان قرار داد. این هدیه تبلیغاتی ارزان‌قیمت راهی منحصربه‌فرد برای تقویت وفاداری مشتریان کسب‌وکار شما محسوب می‌شود.

جاکلیدی‌‌های فلزی از جنس استیل، نیکل، سرب و قلع در طرح‌های مختلف تهیه می‌شوند. طرح این جاکلیدی‌ها اغلب از میان اشکال هندسی مربع، دایره، بیضی، مستطیل و... انتخاب می‌شود. اما می‌توان طرح آنها را از روی لوگوی کسب‌وکارها و یا محصولات مرتبط با کسب‌وکار تعیین کرد.

بسیاری از بانک‌ها، موسسات بیمه، شرکت‌های تولید مواد غذایی و... جاکلیدی‌ها را با طرح لوگوی خود تهیه می‌کنند و آنها را در نمایشگاه‌ها و یا در ایام خاص به مخاطبان خود هدیه می‌دهند تا از این طریق به پیشبرد اهداف بازاریابی خود دست یابند.

جاکلیدی چرمی تبلیغاتی به دو صورت تولید می‌شود: جاکلیدی تمام چرمی و جاکلیدی چرمی-فلزی. جاکلیدی تمام چرمی از قیمت بالاتری برخوردار است. جاکلیدی‌های چرمی بسیار زیبا و شکیل هستند و معمولا برای هدیه به مشتریان خاص انتخاب می‌شوند. جاکلیدی‌های مرغوب معمولا در ست هدایای تبلیغاتی در کنار دفتر یادداشت، خودکار، روان‌نویس، جاکارتی، کیف پول و فلش مموری قرار می‌گیرند و به صورت یک هدیه نفیس در جعبه‌های شکیل به مخاطبان هدیه داده می‌شوند.

جاکلیدی ابزاردار یکی از انواع جاکلیدی است که کاربردی چندمنظوره دارد. ابزارهای مورد نیاز نظیر چاقو، سوهان، قیچی به صورت تاشو در این جاکلیدی قرار گرفته است. جنس این جاکلیدی از فلز است و چاپ لوگو و نام برند توسط لیزر تامپو روی آن انجام می‌شود. این جاکلیدی برای افرادی که زیاد به سفر می‌روند و مشتاق گردش در طبیعت هستند هدیه تبلیغاتی بی‌نظیر و تاثیرگذاری است. 

 

آیا دفتر یادداشت تبلیغاتی برای توسعه نام برند شما مناسب است؟

هدایای تبلیغاتی تاثیر بسیاری در توسعه نام یک کسب‌وکار و شناساندن آن به گروه مخاطبان دارد. بسیاری از بازاریابان به اهمیت استفاده از هدایای تبلیغاتی برای رونق تجاری پی برده‌اند و آن را در برنامه‌های استراتژی بازاریابی خود قرار داده‌اند. قدم بعد انتخاب کالا به عنوان هدیه تبلیغاتی است. بودجه شما برای انتخاب کالا مولفه مهمی است. اما با بودجه کم هم ‌می‌توان هدایای پرکاربردی نظیر دفتر یادداشت تبلیغاتی و خودکار تبلیغاتی تهیه کرد.

دفتر یادداشت گزینه مناسب و موثری برای تبلیغات محسوب می‌شود. این هدیه تبلیغاتی در میان افراد محبوبیت زیادی دارد. اگر تصمیم دارید برای تقویت نام تجاری خود به کارکنان شرکت هدیه‌ای بدهید یا هنگام ملاقات با مشتریان یا مشتریان بالقوه، تامین‌کنندگان و سایر افرادی که در رابطه با کسب‌وکارتان با آنها در ارتباط هستید محصولی با نام برندتان تقدیم کنید، به آنها دفتر یادداشت بدهید.

دفتر یادداشت تبلیغاتی همیشه همراه افراد است و نام برند شما را برای آنها یادآوری می‌کند. انجمن تبلیغ کالا در بریتانیا (BPMA) معتقد است هدیه تبلیغاتی باید دارای سه مولفه مهم شخصی، قابل استفاده و باکیفیت باشد. دفتر یادداشت همه این مولفه‌ها را دارد و شما با چاپ لوگوی برندتان در آن کسب‌وکارتان را به مخاطبان یادآوری می‌کنید. معمولا افراد این دفتر یادداشت‌ها را همواره همراه خود دارند و این باعث می‌شود مدت زمان طولانی‌تری نام برند شما در معرض دیدشان باشد.

دفتر یادداشت‌های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و در اندازه‌های متفاوت و با جلدهای سخت و نرم تولید می‌شوند. قیمت مناسب این محصولات تقاضا برای آنها را زیاد کرده است. اما انتخاب نوع دفتر یادداشت به نوع کسب‌وکار شما بستگی دارد. به گروه مخاطبان فکر کنید که در روز چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند و کدام دفتر یادداشت برای آنها مناسب است.

نوع محیطی که افراد در آن کار می‌کنند و حتی شغلی که دارند و میزان نیاز به نوشتن در موقعیت شغلی مولفه‌هایی است که باید به آنها توجه کنید. افراد در جلسات آموزشی، جلسات اداری، سخنرانی‌ها، همایش‌ها و حتی هنگام تماس‌های تلفنی نیاز دارند مطالبی را یادداشت کنند. بنابراین قطعا از دریافت دفتر یادداشت استقبال می‌کنند. انتخاب هوشمندانه شما به مخاطبان نشان می‌دهد که برای آنها ارزش قائل هستید و هدیه‌ای مناسب و کابردی برایشان در نظر گرفته‌اید.

با هم انواع دفتر یادداشت را مرور می‌کنیم تا شما بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. دفترهای یادداشت بر اساس نوع جلد، کاغذ، اندازه، نوع و جهت صحافی دسته‌بندی می‌شوند. جلد دفتر می‌تواند مقوایی، پلاستیکی، گالینگور، سلفون، پارچه‌ای و چرمی باشد. رنگ جلد عامل مهمی در ظاهر آن است و باید با توجه به مخاطبان انتخاب شود. اگر قرار است این دفترهای یادداشت در اختیار جوانان و خانم‌ها قرار گیرد بهتر است از رنگ‌های شاد و روشن بهره بگیرید. برای محیط‌های اداری رسمی رنگ‌های تیره‌تر و ظاهر ساده‌تر مناسب‌تر است.

ابعاد دفتر یادداشت معمولا در اندازه‌های 12 × 23 سانتی‌متر، 12 × 18 سانتی‌متر، 8 × 12 سانتی‌متر، 10 × 15 سانتی‌متر و 7 × 10 سانتی‌متر انتخاب می‌شود. قطع 10 × 15 سانتی‌متر پرطرفدارترین و کابردی‌ترین اندازه دفتر یادداشت تبلیغاتی به شمار می‌آید. صحافی دفترها به صورت چسبی، دوخت، فنری و سیمی انجام می‌شود و جهت صحافی به دو صورت عمودی و افقی صورت می‌گیرد.

شما می‌توانید انواع دفتر یادداشت را با بهترین طرح‌ها، رنگ‌بندی، نوع صحافی، تعداد برگ‌ها و... سفارش دهید و نام، لوگو و حتی شعار کسب‌وکارتان را در آن چاپ کنید. نام برند شما به سه روش چاپ لیزری، سیلک و داغکوب بر روی دفتر یادداشت تبلیغاتی حک می‌شود.

دفترچه یادداشت چرمی در مقایسه با دفترهایی با جلد مقوایی یا پلاستیکی قیمت بیشتری دارد اما برای گروه خاص مخاطبان شما همچون مشتریان وفادار یا افرادی که در زمینه کسب‌وکارتان با آنها در مراوده هستید انتخاب مناسبی هستند. برای بعضی از این دفترها به منظور کارآیی بیشتر در قسمت داخلی جلد، جیبی در نظر گرفته شده که خودکار و کارت‌های بانکی را می‌توان در داخل آن قرار داد. با این دفترهای یادداشت معمولا خودکار تبلیغاتی هم ارائه می‌شود.