برای تجسم تاثیر هدایای تبلیغاتی یک شرکت بر روی مشتریان هدف، لازم نیست که در بخش بازاریابی شرکت کار کنید. این روش تبلیغاتی آنقدر موثر است که تاثیر آن به سادگی قابل لمس میباشد. استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از قدرتمندترین و موثرترین ابزارهای بازاریابی موجود است.
از طرفی معمولا در روشهای سنتی بازاریابی واسطهای وجود دارد که موجب میشود هزینههای کلی تبلیغات به شدت افزایش پیدا کند. بنابراین هدایای تبلیغاتی، ابزار مناسبی برای معرفی استارتآپها، بنگاههای کوچک و مؤسسات و سازمانهای غیرانتفاعی است. در ضمن این ابزار مفید و قدرتمند، مقرونبهصرفه نیز میباشد و به همین دلیل بسیاری از مشاغل میتوانند از آن به عنوان روش تبلیغاتی خود استفاده کنند.
شاید به همین دلیل هم صنعت فروش محصولات تبلیغاتی طی چند سال گذشته با جهش چشمگیری روبهرو شده است. به طوری که تحقیقات بازار نشان داده که این صنعت در آینده به صورت نمایی رشد خواهد کرد.
در ادامه به جدیدترین آمارهایی که از سوی PPAI در مورد تاثیر هدایای تبلیغاتی منتشر شده است اشاره میکنیم.
براساس دادههای انجمن بینالمللی محصولات تبلیغاتی یا همان PPAI، در حال حاضر این صنعت در آمریکا بیش از 23.3 میلیارد دلار ارزش دارد.
گزارش IBIS World نشان میدهد که صنعت تولید و فروش محصولات تبلیغاتی طی 5 سال گذشته حدود 2.7 درصد درصد در سال رشد داشته است. در همین بازه زمانی، تعداد مشاغل ارائهدهنده هدایای تبلیغاتی در ایالات متحده افزایش یافته و به 35000 شغل و شرکت رسیده است. این رشد توانسته ظرف مدت 5 سال بیش از 500000 فرصت شغلی برای آمریکاییها به وجود آورد.
براساس گزارش PPAI، پوشیدنیها اولین محصولی هستند که شرکتها برای هدیه دادن به مشتریان خود آنها را سفارش میدهند. علاقه شرکتها به خرید این هدیه به حدی است که موجب شده تا 35 درصد از کل فروش این صنعت به پوشیدنیها اختصاص پیدا کند.
خلاصه اینکه اگر میخواهید تلاشهای بازاریابی شما به نتیجه برسد، از تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان غافل نشوید. این هدایا اگر به خوبی و در جای مناسب استفاده شوند میتوانند برند شما را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت به مشتریان معرفی کرده و راه رسیدن به هدف نهایی را هموار کنند.