موسسات آموزشی با انتخاب محصولات تبلیغاتی کاربردی و ارائه خدمات آموزشی با کیفیت بالا یک تصویر مطلوب از برند را ایجاد میکنند. اما موسسات به استراتژیهای بازاریابی نیز باید اهمیت دهند تا توجه مشتریان بالقوهای مانند دانش آموزان، دانشجویان، اساتید کالج را در رویدادهای ورزشی، سمینارها و دیگر محیطها را به خود جلب کنند.
با توجه به قدرت محصولات تبلیغاتی به عنوان هدایای تاثیرگذار، بازاریابان از این کالاها برای ترویج کسبوکارها از جمله موسسات آموزشی استفاده میکنند.
اهمیت محصولات تبلیغاتی اکنون به خوبی توسط دنیای کسبوکار شناخته شده است. بسیاری از آمار نشان دادهاند که چگونه صاحبان تجارت در طول سالیان از هدایای تبلیغاتی سود بردهاند. در سال ۲۰۱۱، تبلیغ کنندگان هزینه زیادی را صرف خرید انواع محصولات تبلیغاتی کردهاند.
مهمترین مورد برای فعالیتهای تبلیغاتی موسسات آموزشی، نوشت افزاری مانند مداد و خودکار بود. این آیتمها بهترین مورد تبلیغاتی برای مراکز آموزشی هستند. لوازم دفتری، کیف، کلاسور و پاککن نیز به عنوان هدیه تبلیغاتی محبوب مورد توجه قرار میگیرند.
اخیرا، انجمن محصولات تبلیغاتی بینالمللی PPAI، یک بررسی انجام داد و با برخی از آمار با ارزش شروع شد که اهمیت محصولات تبلیغاتی برای شناسایی برند مراکز آموزشی را به طرز خوبی برقرار کرد. طبق این مطالعه، بیشتر دریافت کنندگان محصولات تبلیغاتی، نام شرکت را به خاطر میآورند، در حالی که تنها نیمی از پاسخ دهندگان میتوانند نام برندی را که در یک نشریه تبلیغات چاپ شده بود را به یاد آورند.
ارزش کاربردی بودن یک تبلیغ برای موفقیت یک کسبوکار بسیار اهمیت دارد. این نظرسنجی نشان داد که افراد زیادی بعد از دریافت یک هدیه تبلیغاتی از یک مرکز آموزشی به کسبوکار تبلیغ کننده مراجعه کردهاند.
برقراری ارتباط کلامی با مشتری در زمان ارائه محصولات تبلیغاتی در یک نمایشگاه یا رویداد باعث ایجاد احساس بهتری در مشتری خواهد شد و احتمال مراجعه افراد را به مراکز آموزشی بیشتر خواهد کرد.
اینها و بسیاری از آمار دیگر نیز برای بخشهای مختلف آموزش و پرورش نیز قابل استفاده هستند. طبق آمار، شهروندان ۱۵ تا ۲۹ درصد از زندگی خود را در مدارس و موسسات آموزش عالی سپری میکنند.
با در نظر گرفتن آمار بالا، موسسه آموزشی یا کسبوکار شما میتواند به سرعت یک مجموعه از مشتریان وفادار بسازد. با استفاده از محصولات تبلیغاتی کاربردی و با دوام به مدت زیادی برند خود را در معرض دید افراد هدف خود قرار دهید و در طول زمان احساس خوبی را از مرکز آموزشی خود برای افراد ایجاد کنید.
با این حال، از ارائه و توزیع آیتمهای تبلیغاتی ساده و بی کیفیت اجتناب کنید چون مردم دیگر هیچ هیجانی را برای دریافت این هدایا نشان نمیدهند و ممکن است باعث شود مردم تصور کنند، خدمات شما هم مانند هدیه تبلیغاتی شما بیکیفیت هستند و به شما مراجعه نخواهند کرد. در عوض، موسسه آموزشی شما باید به دقت مواردی که مفید، منحصربفرد و تاثیرگذار هستند را انتخاب کند.
کاغذهای یادداشت رنگی طرحدار با امکان چسباندن، کالاهای فریبندهای هستند که برای دانش آموزان مدارس بسیار کاربردی هستند. دانش آموزان میتوانند مطالبی را که با عجله یادداشت میکنند را بر روی آنها بنویسند و آنها را بر روی میز خود بچسبانند. برای سازماندهی یادداشتها، یکی از ابزار مفید و کاربردی، کاغذ یادداشتهای چسبان هستند و اگر نام برند شما بر روی آن باشد، بسیار مورد توجه قرار میگیرد.
شما میتوانید برای جلب توجه افراد به کسبوکار خود، به موسسات و مراکز دانش آموزی، مداد پاککن را به عنوان محصولات تبلیغاتی خلاق ارائه دهید. شما میتوانید این محصولات تبلیغاتی را حتی به اعضای هیات علمی هم توزیع کنید.
دقت کنید که رنگهای مداد پاککنها جذاب باشند. فراموش نکنید که لوگو و نام برند خود را روی این آیتمهای هدیه قرار دهید.
در این روزها کسب و کارهای بیشتر و بیشتری به ارائه محصولات تبلیغاتی روی آوردهاند تا به تقویت فعالیتهای بازاریابی خود کمک کنند. تلاشهای درست در ارتباط با تبلیغات میتواند منجر به افزایش عمده ترافیک وبسایت ، شناسایی برند و ارتباط با مخاطبان هدف شود.
با این حال، یک چیز که بسیاری از بازاریابان متوجه نمیشوند این است که یک جزء تاثیرگذار در کمپین تبلیغاتی وجود دارد که میتواند با تبلیغات ترکیب شود تا موفقیت آن را دو برابر کند و همچنین نتایجی که به دست میآورند را درخشانتر کند و آن جزء محصولات تبلیغاتی است.
هدایای تبلیغاتی و تبلیغ در رسانههای اجتماعی، روشهای موثری برای رسیدن به مشتریان جدید و آینده فراهم میکنند و برند شما را به مخاطبان جدید و گستردهتر معرفی کرده و باعث رونق کسب و کار شما خواهند شد. از طرف دیگر، زمانی که آنها برای کار با یکدیگر ساخته میشوند، میتوانید به موفقیت بالایی دست پیدا کنید.
در اینجا برخی از روشهایی که محصولات تبلیغاتی میتوانند گسترش نام برند شما را افزایش دهند، آورده شده است.
زمانی که اطلاعات جدیدی را در وب سایتها پست میکنید، هدف اصلی شما جلب توجه و ترغیب کاربران به اشتراک گذاشتن اطلاعات شما با دیگران است. برخی از کسب و کارها میدانند که کمی این کار سخت است، به خصوص اگر صنعت خاص آنها دقیقا یک کار هیجان انگیز نباشد.
این جایی است که محصولات تبلیغاتی میتوانند به تغییر بازی شما کمک کنند. به اشتراک گذاشتن یک پست، علاقه به یک صفحه و یا حتی ارائه یک نام و نشانی پست الکترونیکی به معنای یک تبلیغ بسیار کوچک برای خرید در ازای یک هدیه مجانی است، و کاربران آن را انجام خواهند داد.
علاوه بر این، آنها دیگران را تشویق خواهند کرد که این کار را انجام دهند. اگر یک کاربر بتواند یک تیشرت مجانی را برای اشتراک گذاشتن یک صفحه و یا پر کردن فرم یک خبرنامه ایمیل به دست آورد، احتمال این وجود دارد که او دوستان خود را هم تشویق کند تا از این معامله شیرین بهرهمند شوند.
محصولات تبلیغاتی برای قدردانی از مشتریان وفادار
شما ممکن است از محصولات تبلیغاتی به عنوان پاداش برای مشتریان فعال و وفادار استفاده کنید، اما میتوانید از طریق وبسایت خود برای انجام این کار در محیطی استفاده کنید که برای آنها راحتتر باشد و تجربه لذت بخشی را که این اقدام ایجاد میکند را به اشتراک بگذارند.
ارائه محصولات تبلیغاتی به مشتریان، به احتمال زیاد باعث میشود که آنها بیشتر از برند شما حمایت کنند، به خصوص در رسانههای اجتماعی. از محصولات تبلیغاتی به عنوان تشکر برای دنبال کنندههای جدید و فعال استفاده کنید و به خصوص برای کسانی که بازخورد مثبتی در مورد کسبوکار شما به اشتراک میگذارند. به آنها نشان دهید که واقعا از کار و پشتیبانی آنها خوشحال هستید و آنها هم تلافی خواهند کرد.
بازاریابی دهان به دهان
شما از مشتریان خود میخواهید درباره برند شما صحبت کنند و گاهی اوقات کمی بیشتر از محصولات یا خدمات برتر شما خواهد گفت. یک فکر خوب استفاده از محصولات تبلیغاتی مفید است در صورت نزدیک بودن به علاقه عموم مردم، میتواند به شما کمک کند مکالماتی را در مورد برند شما آغاز کنند و باعث خواهد شد نام کسبوکار شما گسترش پیدا کند.
آیا شما برای شروع فعالیت تبلیغاتی برای کسبوکار خود آماده هستید؟ در اینجا چند روش ساده وجود دارد که شما میتوانید با انجام آنها و انتخاب محصولات تبلیغاتی مفید و پر کاربرد، به کسبوکار خود رونق دهید.
به مشتریان خود محصولات تبلیغاتی هدیه دهید تا از خرید آنها قدردانی کرده باشید. همچنین شما میتوانید در نمایشگاههای تجاری شرکت کنید و با ارائه محصولات تبلیغاتی مفید و پر کاربرد به افراد، آنها را ترغیب به استفاده از خدمات و یا خرید محصولات خود کنید.
افراد را تشویق کنید که عکسهایی را که با استفاده از محصولات تبلیغاتی شما گرفتهاند، به وبسایت شما ارسال کنند تا بتوانید آنها را به اشتراک بگذارید. این کار افراد را تشویق به مشارکت خواهد کرد و همچنین اعتبار برند شما را بیشتر خواهد کرد.
من یک آژانس مسافرتی را به یاد میآورم که محصولات تبلیغاتی را با نام آژانس و لوگوی چاپ شده بر روی آنها برای هر کسی که سفری را رزرو کرده بود، هدیه میداد. مسافران سپس یک عکس از محصولات تبلیغاتی خود در مکانهای مختلف تعطیلات به وبسایت شرکت ارسال کرده و به اشتراک گذاشتند.
من فکر میکنم که همه ما میتوانیم با اطمینان فرض کنیم که موفقیت این بازاریابی با هزینه کم چقدر خواهد بود.
محصولات خود را با کد QR، آدرس وبسایت و یا شبکههای اجتماعی چاپ کنید تا به ایجاد ارتباط کاربران به وب سایتتان و یا شبکههای اجتماعی مختلف شرکت کمک کنید. در زمان ارائه نمونههایی از محصولات تبلیغاتی سفارشی، داشتن نام برند و لوگوی چاپی که مستقیما روی آن اطلاعات شرکت نوشته شده، برای کاربران آسان خواهد بود تا در زمان نیاز با شرکت شما ارتباط برقرار کنند.
از محصولات تبلیغاتی کم هزینه برای کمپینهای بازاریابی خود استفاده کرده و در مورد انتخاب برخی از آیتمهای پرکاربرد و بادوام برای بازاریابی شرکت خود با کارشناسان با تجربه مشورت کنید. این کار به ادامه فعالیتهای جدید کمک خواهد کرد. محصولات تبلیغاتی دارای توانایی ایجاد فرصت جذب مشتریان جدید و چشم اندازهای متفاوت هستند.
رسیدن به استراتژیهای بازاریابی موثر برای کسب و کار شما هرگز آسان ترین کار برای انجام دادن نیست. با ظهور اینترنت و بازاریابی دیجیتال، برخی افراد سعی خواهند کرد شما را متقاعد کنند که هر روش تبلیغاتی دیگری اتلاف وقت است.
آنها استدلال خواهند کرد که بازاریابی آنلاین تنها راه گسترش نام برند در مورد محصولات و خدمات یک فرد است، اما این طور نیست.
هنوز هم روشهای تبلیغاتی آفلاین بسیاری وجود دارند که آزمون زمان را تحمل کردهاند و هنوز هم تا به امروز موثر هستند. چه شما شرکت خود را در یک روزنامه محلی، مجله و یا در یک ورزشگاه تبلیغ کنید، یا این که هدایای مفیدی مانند خودکار تبلیغاتی را پخش کنید که هم مشتری از آن بتواند استفاده کند و هم شما بازگشت سرمایه خوبی در کسب و کار خود داشته باشید.
قدرت محصولات تبلیغاتی در اثر روانشناسی که بر گیرنده دارد، قرار دارد. زمانی که فرد یک هدیه مجانی دریافت میکند، او تمایل خواهد داشت که در عوض چیزی بدهد. بنابراین، زمانی که مشتریان احتمالی شما هدیهای از طرف شما دریافت میکنند، مطمئن باشید که آنها میخواهند تلافی کنند.
خودکار تبلیغاتی چگونه بر گسترش کسب و کار شما تاثیر میگذارد؟
به آنها به عنوان یک جایگزین کارت ویزیت فکر کنید، اما با یک روش جالبتر و خلاقانه برای نشان دادن اطلاعات تماس شما.
به علاوه، زمانی که شما میخواهید به یک موفقیت کاری دست پیدا کنید، خودکار تبلیغاتی با قیمتی نسبتا ارزان گزینه مناسبی خواهد بود. مشتریان کسب و کار شما همیشه از یک سخاوت کوچک قدردانی میکنند.
آنها هم چیزهای کاربردی را دوست دارند، پس چرا در هنگام ترویج برند، شما چیز مفیدی به آنها نمیدهید؟ آگاهی افراد از نشان تجاری دیگر رقبای شما قطعا به شانس شما برای همکاری آنها با شما در آینده آسیب نمیرساند.
با تمرکز بر استفاده از خودکار تبلیغاتی برای بالا بردن آگاهی در مورد برند تجاری شما، ما سه روش برای کسب منافع عالی از طریق ارائه این محصولات ارزشمند را تجربه خواهیم کرد.
آخرین باری که به دنبال خودکار روی میزتان بودید را به یاد دارید؟ به احتمال زیاد، تا به امروز چندین بار برای شما اتفاق افتاده است! بنابراین داشتن تعداد زیادی از آنها همیشه یک ایده خوب بوده و مردم دوست دارند تعداد بیشتری خودکار داشته باشند.
داشتن خودکار تبلیغاتی با یک لوگوی چاپ شده بر روی آن یک ایده عالی است، زیرا به نظر میرسد که همه همیشه به دلایلی دوست دارند آنها را داشته باشند. اگر آنها به طور منظم از خودکار تبلیغاتی شما استفاده کنند، شرکت شما در صف مقدم ذهن آنها قرار خواهد گرفت.
به علاوه، وقتی که در نهایت به قرض گرفته میشوند، شخص بعدی اطلاعات شرکت شما را خواهد دید، درباره کسب و کار شما یاد میگیرد و در صورت نیاز به خدمات و محصولات، به شرکت شما مراجعه خواهد کرد. کسی چه میداند؟ آنها ممکن است به مشتری بعدی شما تبدیل شوند.
راههای زیادی برای تبلیغ کسب و کار وجود دارند و هر کدام هزینه مخصوص به خود را دارند. استفاده از خودکار تبلیغاتی یکی از موارد تبلیغاتی کم هزینه خواهد بود. شما میتوانید صدها یا حتی هزاران عدد از آنها را با قیمت پایین بخرید و آنها را به همه برسانید، این موارد در بین افراد مختلف کاربرد زیادی دارند و مورد توجه قرار میگیرند. هرگز نمیدانید که چه کسی ممکن است به محصولات و یا خدمات شما نیاز داشته باشد.
آیا شما میتوانید تمام روز را در خیابان بایستید و این خودکار تبلیغاتی را به افرادی که در خیابان راه میروند، بدهید؟ نه، این کار هدر دادن وقت است. به دنبال گردهماییهای اجتماعی بگردید.
به عنوان مثال، اگر شما یک رستوران محلی داشته باشید و به دنبال آن هستید که افراد از کسب و کار شما مطلع شوند، اگر رویدادی بزرگ مثل یک نمایشگاه محلی یا چیزی مشابه در شرف وقوع است، خودکار تبلیغاتی خود را در بین جمعیت شرکت کننده در نمایشگاه پخش کنید. همه ما از موارد رایگان قدردانی میکنیم و این روشی عالی برای معرفی رستوران شما به آنها است.
شما میتوانید با روشهای خلاقانه دیگری برای ایجاد تبلیغات موثر محلی اقدام کنید. هدف اصلی این است که خودکار تبلیغاتی خود را به دستان مخاطب هدف خود برسانید.
چیز بزرگی که در مورد خودکار تبلیغاتی وجود دارد این است که آنها در انواع مختلفی از سبکها و مدلها در دسترس هستند. بنابراین میتوانید گزینههای متعددی را انتخاب کنید و از آنجا که بسیار مقرون به صرفه هستند، میتوانید سبکهای مختلف را بخرید و انواع مختلفی را در کمپین خود عرضه کنید.
طولی نمیکشد که بسیاری از این هدایای مفید را تحویل خواهید داد که قطعا به ترویج کسب و کار شما کمک خواهد کرد. به رسمیت شناختن برند و آگاهی از آن و ماندگار کردن کسب و کار خود در ذهن مشتریان با استفاده از یک هدیه نسبتا ارزان میسر خواهد بود.
نتیجه گیری
خودکارهای تبلیغاتی سبکهای زیادی دارند، بنابراین مورد توجه طیف وسیعی از مردم قرار میگیرند. آنها به عنوان تبلیغاتی عالی، برای همه کسب و کارها عمل میکنند. به علاوه، آنها را میتوانید با هزینه کم تهیه کنید و از طرف دیگر مردم هدیههای رایگان را دوست دارند و از گرفتن آن خوشحال خواهند شد. ترکیبی از این مزایا خودکار تبلیغاتی را به یک فرصت تبلیغاتی قدرتمند تبدیل میکند.
لوگوی شما اغلب به مشتریان و کاربران یک دید اولیه از هویت نام تجاری شما میدهد. مشتریانتان همچنین ایدهای از آنچه که شرکت شما انجام میدهد را در نگاه اول دریافت میکنند!
یک لوگوی ترکیبی از چندین عنصر مختلف تشکیل شده است که تصویر کلی برند شما را به تصویر میکشد و هر قطعه نکتهای را درباره هویت نام تجاری شما بیان میکند.
این لوگو بر روی تمامی کارتهای ویزیت، هدایای تبلیغاتی و محصولات شرکت قرار داده خواهد شد و نشان دهنده شما خواهد بود. اما قبل از اینکه وارد بخشهایی که حضور آنها در لوگوی شما ضروری است بشویم باید بدانید که ...
منظور ما از کلیدواژه چیست؟ خوب، لوگو در واقع یک کلمه اختصاری است:
کارشناسان طراحی گرافیکی اصرار دارند که "لوگو" فرم مختصر "لوگوتایپ" است. یک لوگوتایپ در اصل یک کلمه یا یک نشانه است که به شیوهای خاص نوشته شده. روشهای تجاری که برندهای گوگل، دیزنی و کوکا کولا نوشته شدهاند، همگی نوعی لوگو هستند.
با این حال، بسیاری از مردم همچنان از واژه لوگو برای اشاره به مارک لوگو استفاده میکنند. مارک لوگو یک گرافیک، نماد یا علامت شناسایی است که از هیچ کلمهای در طراحی آن استفاده نشده است. نشانه سیب نشان دهنده محصولات اپل و یک لوگو است.
مسئله گیج کننده در این خصوص، نشانههای ترکیبی هستند. نشانههای ترکیبی حاوی متن و نماد گرافیکی هستند که متن را به یک عنصر بصری مرتبط میکنند.
کارشناسان ممکن است این علامتها و طرحها را به دسته بندیهای مختلف تقسیم کنند، اما به طور کلی، اکثر مردم آنها را تحت عنوان لوگو میشناسند. ویژگیهای طراحی خاصی وجود دارد که هر هنرمند در هنگام طراحی لوگوی ایدهآل شرکت در نظر میگیرد.
شما میتوانید از راهنماها و اطلاعات مختلفی استفاده کنید که میتوانند الهام بخش افکار و احساسات افراد باشند.
بسیاری از مردم از کلمه "فونت" برای توصیف جلوه بصری مجموعهای از نوشتهها استفاده میکنند. این یکی از اصطلاحاتی است که طراحان گرافیکی ممکن است مورد استفاده قرار دهند که از لحاظ فنی درست نیست. کلمه "فونت" از مطبوعات قدیمی به چاپ رسیده گرفته شده است، که به تنوع متنهای مختلف (مثل bold و italic) اشاره میکند که در یک سبک یافت میشوند. بنابراین اگر شما میخواهید در مورد سبک متن صحبت کنید، باید از چه واژهای استفاده کنید؟ واژه درست در این خصوص "ظاهر متن" است.
به طور مشابه در مورد رنگ، انواع مختلف نوشتاری تاثیرات مختلفی بر روی درک افراد از شرکت شما خواهند داشت. همچنین شما میتوانید انواع راهنماهایی را در این مورد پیدا کنید، اما در اینجا چند نمونه از تصورات مختلفی که فرمهای نوشتاری مختلف میتوانند برای نام تجاری شما داشته باشند، آورده شده است:
ظاهر متن سریف: که فرمی از نوشتار است که دارای یک دنباله کوتاه در انتهای کلمات است (مشابه Times New Roman) که جلوهای سنتی و آرام دارد.
ظاهر متن سانس سریف: که تمیز و مدرن بوده و بدون دنباله استفاده میشود (مشابه Helvetica).
ظاهر متن مشابه اسکریپت: که شباهت زیادی به خطهای خوشنویسی دارد و میتواند زیبا و خلاق باشد.
اگر شما به بازاریابی متحرک و طراحی یک اپلیکیشن برای کسب و کار خود فکر میکنید، یک نماد بصری به راحتی میتواند بر روی یک آیکون بر روی صفحه نمایش لمسی شما قابل تشخیص باشد.
یک نام تجاری باید از طریق نفوذ فرهنگی محبوبیت خود را کسب کند و بدون کمک متن قابل شناسایی باشد. این به این معنی است که لوگو تنها نماد ممکن است که میتواند نیازهای کسب و کارهای کوچک را برآورده کند.
داستان شما چیست؟
اگر تصمیم به استفاده از یک نماد برای نشان دادن کسب و کار خود داشته باشید، مهمترین نکته (به غیر از اطمینان از اینکه مشخص و قابل تشخیص باشد) این است که اطمینان حاصل کنید که این نماد داستان کسب و کارتان را به درستی بیان کند. نماد Instagram، یک دوربین کوچک و مربع شکل، نمونهای عالی از یک نماد است که کاربری آن را نشان میدهد.
در تمام جنبههای طراحی لوگو، مهم است که مطمئن شوید که لوگوی انتخابی شما قابل استفاده در تمام موارد تبلیغاتی از جمله وب سایتها، سربرگها و محصولات تبلیغاتی قابل استفاده باشد. لوگوی شما در واقع برند شماست و داشتن یک علامت تجاری که به خوبی در میان رسانههای مختلف قابل استفاده باشد، بخش مهمی از به اشتراک گذاری آنچه که شرکت شما انجام میدهد، است!