لوگو درباره شما چه چیزی می‌گوید

لوگوی شما اغلب به مشتریان و کاربران یک دید اولیه از هویت نام تجاری شما می‌دهد. مشتریان‌تان همچنین ایده‌ای از آنچه که شرکت شما انجام می‌دهد را در نگاه اول دریافت می‌کنند!

یک لوگوی ترکیبی از چندین عنصر مختلف تشکیل شده است که تصویر کلی برند شما را به تصویر می‌کشد و هر قطعه نکته‌ای را درباره هویت نام تجاری شما بیان می‌کند.
این لوگو بر روی تمامی کارت‌های ویزیت، 
هدایای تبلیغاتی و محصولات شرکت قرار داده خواهد شد و نشان دهنده شما خواهد بود. اما قبل از اینکه وارد بخش‌هایی که حضور آنها در لوگوی شما ضروری است بشویم باید بدانید که ...

لوگو چیست؟

لوگو یک کلیدواژه ساخته شده از علائم سفارشی است که به طور بصری شرکت یا سازمان شما را نشان می‌دهد!

منظور ما از کلیدواژه چیست؟ خوب، لوگو در واقع یک کلمه اختصاری است:

کارشناسان طراحی گرافیکی اصرار دارند که "لوگو" فرم مختصر "لوگوتایپ" است. یک لوگوتایپ در اصل یک کلمه یا یک نشانه است که به شیوه‌ای خاص نوشته شده. روش‌های تجاری که برندهای گوگل، دیزنی و کوکا کولا نوشته شده‌اند، همگی نوعی لوگو هستند.

با این حال، بسیاری از مردم همچنان از واژه لوگو برای اشاره به مارک لوگو استفاده می‌کنند. مارک لوگو یک گرافیک، نماد یا علامت شناسایی است که از هیچ کلمه‌ای در طراحی آن استفاده نشده است. نشانه سیب نشان دهنده محصولات اپل و یک لوگو است.

مسئله گیج کننده در این خصوص، نشانه‌های ترکیبی هستند. نشانه‌های ترکیبی حاوی متن و نماد گرافیکی هستند که متن را به یک عنصر بصری مرتبط می‌کنند.

کارشناسان ممکن است این علامت‌ها و طرح‌ها را به دسته بندی‌های مختلف تقسیم کنند، اما به طور کلی، اکثر مردم آنها را تحت عنوان لوگو می‌شناسند. ویژگی‌های طراحی خاصی وجود دارد که هر هنرمند در هنگام طراحی لوگوی ایده‌آل شرکت در نظر می‌گیرد.

رنگ لوگو چه چیزی را بیان می‌کند؟

آیا جای تعجب است که در هر لوگو، رنگ یکی از مهمترین عناصر است؟ با این همه، رنگ نه تنها بر خلق و خوی مردم تاثیر می‌گذارد، بلکه انتخاب‌های آنها را به هنگام خرید تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شما می‌توانید از راهنماها و اطلاعات مختلفی استفاده کنید که می‌توانند الهام بخش افکار و احساسات افراد باشند.

فونت (شکل) لوگو چه چیزی را بیان می‌کند؟

اگر تصمیم دارید که شرکت خود را با لوگوها یا نشانه‌های ترکیبی، که از متن و نماد استفاده می‌کنند، نمایش دهید، باید در نظر داشته باشید که چگونه می‌خواهید این متن خودنمایی کند.

بسیاری از مردم از کلمه "فونت" برای توصیف جلوه بصری مجموعه‌ای از نوشته‌ها استفاده می‌کنند. این یکی از اصطلاحاتی است که طراحان گرافیکی ممکن است مورد استفاده قرار دهند که از لحاظ فنی درست نیست. کلمه "فونت" از مطبوعات قدیمی به چاپ رسیده گرفته شده است، که به تنوع متن‌های مختلف (مثل bold و italic) اشاره می‌کند که در یک سبک یافت می‌شوند. بنابراین اگر شما می‌خواهید در مورد سبک متن صحبت کنید، باید از چه واژه‌ای استفاده کنید؟ واژه درست در این خصوص "ظاهر متن" است.

به طور مشابه در مورد رنگ، انواع مختلف نوشتاری تاثیرات مختلفی بر روی درک افراد از شرکت شما خواهند داشت. همچنین شما می‌توانید انواع راهنماهایی را در این مورد پیدا کنید، اما در اینجا چند نمونه از تصورات مختلفی که فرم‌های نوشتاری مختلف می‌توانند برای نام تجاری شما داشته باشند، آورده شده است:

ظاهر متن سریف: که فرمی از نوشتار است که دارای یک دنباله کوتاه در انتهای کلمات است (مشابه Times New Roman) که جلوه‌ای سنتی و آرام دارد.

ظاهر متن سانس سریف: که تمیز و مدرن بوده و بدون دنباله استفاده می‌شود (مشابه Helvetica).

ظاهر متن مشابه اسکریپت: که شباهت زیادی به خط‌های خوشنویسی دارد و می‌تواند زیبا و خلاق باشد.

نماد لوگو چه چیزی را بیان می‌کند؟

این شاید یکی از سخت‌ترین سوالات در مورد طراحی لوگو باشد، زیرا یک نماد می‌تواند هر چیزی باشد: یک جغد، یک ردیف، یا هر چیز دیگر. قدرت تخیل تنها محدودیتی است که به هنگام انتخاب یک نماد یا علامت تجاری برای نشان دادن کسب و کار شما قابل تصور است.

با نماد یا بدون نماد؟

البته، لازم نیست که یک طرح گرافیکی یا یک تصویر در لوگوی شما یا حتی بخشی از آن وجود داشته باشد. جوانب مثبت و منفی زیادی برای استفاده از نمادها در طراحی لوگو وجود دارد:

مزایا

یک نماد به متن بستگی ندارد، بنابراین می‌تواند در هر زبانی شناخته شود و این می‌تواند به گسترش برند شما در عرصه بین المللی کمک کند.

اگر شما به بازاریابی متحرک و طراحی یک اپلیکیشن برای کسب و کار خود فکر می‌کنید، یک نماد بصری به راحتی می‌تواند بر روی یک آیکون بر روی صفحه نمایش لمسی شما قابل تشخیص باشد.

معایب

برخی از تصاویر و آیکون‌ها دارای معنای مختلفی در فرهنگ‌های متفاوت هستند (مثلا بعضی افراد جغد را به عنوان نماد هوش می‌شناسند، در حالی که سایرین آن را مرتبط با مرگ می‌دانند و شما واقعا نمی‌خواهید این ایده‌ها را در برند تجاری خود ترکیب کنید). شما باید نماد تجاری و بازار هدف خود را با دقت بررسی کنید.

یک نام تجاری باید از طریق نفوذ فرهنگی محبوبیت خود را کسب کند و بدون کمک متن قابل شناسایی باشد. این به این معنی است که لوگو تنها نماد ممکن است که می‌تواند نیازهای کسب و کارهای کوچک را برآورده کند.

داستان شما چیست؟

اگر تصمیم به استفاده از یک نماد برای نشان دادن کسب و کار خود داشته باشید، مهمترین نکته (به غیر از اطمینان از اینکه مشخص و قابل تشخیص باشد) این است که اطمینان حاصل کنید که این نماد داستان کسب و کارتان را به درستی بیان کند. نماد Instagram، یک دوربین کوچک و مربع شکل، نمونه‌ای عالی از یک نماد است که کاربری آن را نشان می‌دهد.

در تمام جنبه‌های طراحی لوگو، مهم است که مطمئن شوید که لوگوی انتخابی شما قابل استفاده در تمام موارد تبلیغاتی از جمله وب سایت‌ها، سربرگ‌ها و محصولات تبلیغاتی قابل استفاده باشد. لوگوی شما در واقع برند شماست و داشتن یک علامت تجاری که به خوبی در میان رسانه‌های مختلف قابل استفاده باشد، بخش مهمی از به اشتراک گذاری آنچه که شرکت شما انجام می‌دهد، است!


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.