چرا باید محل کار سرگرم کننده و مفرح باشد؟

در گذشته واژه‌های «کار» و «سرگرمی» دو مفهوم بسیار متفاوت بودند که هرگز در یک جمله به کار نمی‌رفتند. یک منطق قدیمی می‌گوید اگر از کار خود لذت می‌برید، احتمالا به اندازه لازم کارآمد نیستید. اما امروزه سرگرمی بخش جدایی‌ناپذیر از ارزش شرکت‌ها است. در این مقاله دلایل زیادی به شما ارائه می‌دهیم تا به اهمیت محل کار سرگرم کننده پی ببرید.   

هدایای تبلیغاتی سرگر‌م کننده مانند پازل، مکعب روبیک، اسپینر و... را به کارکنان کسب‌وکار خود هدیه دهید تا در زمان استراحت خود سرگرم شوند و احساس تعلق خاطر بیشتری به کار پیدا کنند.

مزایای ایجاد محل کار سرگرم کننده

1.فعالیت‌های سرگرم کننده با تقویت دوستی میان همکاران، باعث تقویت روحیه تیمی می‌شود. «ران فریدمن» روان‌شناس و نویسنده کتاب «بهترین مکان برای کار» می‌گوید وقتی احساس می‌کنیم با همکاران خود ارتباط خوبی داریم، بسیار باهوش‌تر و موثرتر عمل می‌کنیم. ارتباط خوب با همکاران باعث می‌شود به مسائل جانبی کمتر توجه کنیم و بر انجام کارهای خود تمرکز کنیم. همچنین اگر یکی از همکاران ما در مسیر اشتباه پیش می‌رود، می‌توانیم در صورت تمایل به او کمک کنیم.

2. افراد وقتی از کارشان لذت می‌برند سخت‌تر کار می‌کنند. وقتی افراد به شرکتی که در آن اشتغال دارند، احساس تعلق خاطر داشته باشند به ارزش‌های شرکت وفادار می‌مانند و در حرفه خود سرمایه‌گذاری بیشتری انجام می‌دهند. وجود سرگرمی در محل کار باعث می‌شود افراد بخواهند عملکرد خوبی داشته باشند و در موقعیت کلی سازمان یا کسب‌وکار نقش داشته باشند.

3. یک محیط کار سرگرم کننده باعث ایجاد خلاقیت می‌شود و کارمندان با اعتمادبه‌نفس تربیت می‌کند که به راحتی ایده‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. با تشویق تفکر خلاقانه در میان همکاران، آنها مشکلات کسب‌وکار را بهتر درک کرده و راه‌حل‌های جدیدی برای حل آن پیدا می‌کنند.

4. کارمندان شاد خدمات مشتریان بهتری ارائه می‌دهند. وقتی افراد سرگرمی داشته باشند، بیشتر صحبت می‌کنند، درباره موضوعات آشکارا بحث می‌کنند و مشتری را بهتر راهنمایی می‌کنند. یک محیط کاری جذاب، فضای مثبتی برای برند شما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود افراد به سمت کسب‌وکار شما گرایش پیدا کنند.

5. افراد شاد، انسان‌های سالمی هستند. بسیاری از مطالعات علمی ارتباط میان سلامت جسمی با مسائل روان‌شناختی را مطرح کرده‌اند. افراد خوشحال نسبت به افرادی که از زندگی رضایت کمتری دارند بیشتر ورزش می‌کنند، رژیم غذایی متعادل دارند و به اندازه کافی در طول شبانه‌روز می‌خوابند. در جریان یکی از تحقیقات علمی افراد را در معرض ویروس سرماخوردگی قرار دادند. آنهایی که شاد بودند بیمار نشدند یا علائم کمتری از بیماری را بروز دادند. بنابراین کارکنان شادتر کمتر بیمار می‌شوند و برای کسب‌وکار شما هزینه‌های کمتری دارند.

6. کارکنان خوشحال با تعهد بیشتری کار می‌کنند. بنابراین می‌توانید مسئولیت‌های شغلی آنها را گسترش دهید. جذب یک کارمند جدید بدون احتساب هزینه‌های آموزش برای شما بسیار پرهزینه‌تر از حفظ کارمندان خوب قدیمی است. بنابراین محیط کار خود را سرگرم‌کننده و مفرح کنید تا کارمندان با تعهد بیشتری کار کنند.

7. شرکتی که فرهنگ سرگرم کننده دارد استعدادهای جدیدی را به خود جلب می‌کند. افراد دوست دارند بخشی از تیمی باشند که در یک محیط حرفه‌ای فعالیت می‌کند. بیشتر افرادی که در جست‌وجوی کار هستند در هنگام مصاحبه برای یک فرصت شغلی بالقوه، اولویت اصلی خود را فرهنگ شرکت اعلام می‌کنند.

چگونه در محل کار سرگرمی ایجاد کنیم؟

1.با برگزاری جشن‌ها و رویدادها  از کارمندان خود قدردانی کنید. برای این کار راه‌های زیادی وجود دارد که متناسب با میزان بودجه و فرهنگ شرکت شما باشد. حتی تهیه ناهار برای کارمندان در یک روز خاص و گذراندن وقت با آنها می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد.

2. به کارمندان خود اجازه دهید در نحوه اداره کردن کسب‌وکار شما نقش داشته باشند. اگر تا به حال به فکر تشکیل گروه‌هایی برای مشارکت سازمانی نبوده‌اید، اکنون زمان آن رسیده از این فرصت استفاده کنید.

3. یک محل کار سرگرم کننده ایجاد کنید. برای این منظور وقت بگذارید و محیط کار خود را به محیطی لذت‌بخش و راحت برای کارمندان تبدیل کنید. به یاد داشته باشید ما بیشتر ساعات روز را در محل کار می‌گذرانیم و باید در این محیط احساس راحتی بیشتری داشته باشیم.

4. نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه شماست، روی آنها سرمایه‌گذاری کنید تا کسب‌وکارتان شکوفا شود.

5 هدیه تبلیغاتی گرم برای فصل سرما | هدیه تبلیغاتی گرم

5 هدیه تبلیغاتی گرم برای فصل سرما | هدیه تبلیغاتی گرم

با فرا رسیدن فصل سرد و کاهش دمای هوا، افراد لباس‌های گرم و پشمی خود را از کمدها خارج کرده و آنها را می‌پوشند. ارائه هدایای تبلیغاتی به مشتریان یا کارکنان کسب‌وکار که باعث گرم شدنشان در ماه‌های زمستان می‌شود به برند شما کمک می‌کند تا در تمام فصل‌های سرد سال در خاطر مخاطبان ماندگار شود. در این مقاله 5 هدیه تبلیغاتی گرم برای مخاطبان کسب‌وکارتان را معرفی می‌کنیم.

کلاه بافتنی

از آنجا که گرمای بدن از سر خارج می‌شود، مهم است افراد در فصل زمستان سر خود را با یک کلاه بافتنی بپوشانند تا از ابتلا به سرماخوردگی در امان بمانند. کلاه‌های بافتنی در رنگ‌های مختلف قابل سفارش هستند. نام و لوگوی برند خود را در قسمت جلوی کلاه قرار دهید تا در معرض دید افراد قرار بگیرد.

افراد در طول فصل سرما هر روز کلاه را بر سر می‌گذارند، بنابراین هر روز نام برند شما را می‌بینند و این نام در ذهنشان تثبیت می‌شود. کلاه بافتنی هدیه تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه‌ای برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود که می‌تواند برای فصل زمستان مخاطبان یا کارکنان در نظر گرفته شود.

هودی یا سویشرت

هودی یک هدیه تبلیغاتی گرم و جذاب برای کارکنان شرکت‌ها است. افراد زمانی که احساس سرما می‌کنند هودی را روی لباس خود می‌پوشند و در صورت گرم بودن محیط، آن را از تن خارج می‌کنند. هودی با تنوع زیادی در جنس، طرح و رنگ تولید می‌شود. با توجه به بودجه خود و در نظر گرفتن سلیقه مخاطبان می‌توانید هودی‌ها را با نام و لوگوی برند خود سفارشی‌سازی کنید و به مشتریان و مخاطبان خود هدیه دهید.

شما می‌توانید برای کارکنان هر بخش از شرکت خود هودی با رنگبندی خاصی را در نظر بگیرید تا افراد آن بخش را متمایز کنید. هودی‌های باکیفیتی را انتخاب کنید تا افراد آنها را در مکان‌های دیگر نیز بپوشند. در این صورت نام برندتان در معرض دید افراد دیگر نیز قرار می‌گیرد.

شال گردن

شال گردن یا شال پشمی یکی دیگر از ملزومات فصل زمستان و روزهای برفی است. خیلی از افراد عادت دارند در طول ماه‌های سرد از شال گردن استفاده کنند. برای مخاطبان خانم می‌توان شال یا روسری پشمی در نظر گرفت. نام و لوگوی برند خود را در گوشه‌ای از شال حک کنید تا هر بار که مورد استفاده قرار می‌گیرد در معرض دید افراد باشد و نام برندتان را به آنها یادآوری کند.

پیشنهاد ما به شما استفاده از طرح‌های محبوب چهارخانه با رنگبندی‌های جذاب برای شال گردن یا شال پشمی زنانه است تا نظر مخاطبان را به خود جلب کنید. شال‌های پشمی برند شما را توسعه خواهند داد.

دستکش

سوزش دست‌ها و خشکی پوست در اثر سرما از مشکلات شایع فصل زمستان است. به مخاطبان خود دستکش هدیه دهید تا از آنها در برابر سرما محافظت کنید. نام و لوگوی برند خود در قسمت بالا و روی دستکش چاپ کنید. افراد هر بار که دستکش را به دست کنند یا از دست خارج کنند نام برند شما را می‌بینند و نام کسب‌وکارتان در خاطرشان ماندگار می‌شود.

شلوار گرمکن

با سرد شدن هوا نیاز داریم برای گرم ماندن پاها، شلوار گرمکن بپوشیم. شلوار گرمکن برای استراحت در منزل، ورزش، انجام کارهای خانه، مسافرت و... مورد نیاز است. می‌توان این شلوارها را با نام برند سفارشی‌سازی کرد و به مخاطبان هدیه داد.

افراد بارها و بارها این شلوارها را می‌پوشند و نام برندتان در معرض دیدشان قرار می‌گیرد. تصور کنید کارکنان شما در باشگاه ورزشی شلواری با نام و لوگوی کسب‌وکارتان بر تن کنند. بنابراین افراد حاضر در باشگاه نام برند شما را مشاهده می‌کنند. اگر با برند شما آشنایی نداشته باشند درباره آن کنجکاوی و پرس‌وجو می‌کنند، اگر هم از قبل با محصولات یا خدمات شما آشنا باشند نام برندتان در ذهنشان تثبیت می‌شود.