افزایش فروش با انتخاب بهترین محصول تبلیغاتی - قسمت دوم

در اینجا چند نمونه از شرکت‌هایی که با موفقیت با استفاده از هدایای تبلیغاتی، توانسته‌اند پیام خود را به مخاطبان هدف برسانند مثال میزنیم:

مثال ۱:
مخاطب هدف: فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های فروش خودرو
پیام: لنر می‌خواست شانس مخاطبان هدف خود را برای خرید یک کیت لولا افزایش دهد، بنابراین او به آنها نشان داد چطور می‌توان کیت‌های لولایی را که برای وانت‌های GM طراحی شده‌ان را نصب کرد.
محصول تبلیغاتی: یک ویدیو آموزشی کم هزینه در مورد چگونگی استفاده از کیت‌های لولا که بر روی یک سی‌دی کوچک رایت شده بود و لنر آنها را در نمایشگاه تجاری به افرادی که از غرفه او دیدن می‌کردند می‌داد.
نتیجه: حدود ۵۰٪ از فروش آنلاین Total Automotive در چند ماه بعد از نمایشگاه تجاری، از همین سی‌دی کوچک ناشی شد.

مثال ۲:
مخاطب هدف: وکلائی که برای شرکت‌های آمریکایی در کشورهای خارجی پرونده‌های ثبت اختراع ثبت می‌کنند
پیام: یک شرکت حقوقی متخصص در علامت تجاری و حق ثبت اختراعات، می‌خواست در موردی میزان پس‌اندازی که افراد می‌توانستند در حین تکمیل فرایند ثبت اختراع خود داشته باشند به آنها اطلاع دهد. این شرکت می‌توانست به طور متوسط در حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال در هزینه‌های ثبت اختراعات مشتری‌ها صرفه‌جویی کند.
محصولات تبلیغاتی: یک ۱۰۰ دلاری جعلی به شکل یک مرد. روی این مرد ۱۰۰ دلاری یک زیپ بود که با باز کردن آن، یک بیزینس کارت داخل آن بود که شماره تلفن، نام نماینده و آدرس وبسایت این شرکت بر رویش چاپ شده بود.
وقتی گیرنده‌ها به این آدرس وبسایت می رفتند، یک ماشین حساب آنلاین به آنها نشان می‌داد که با استفاده از خدمات آنها می توانند چقدر از هزینه‌هایشان بزنند.
نتیجه: حدود ۱۱٪ از گیرنده‌ها با شماره تلفن روی کارت تماس گرفته یا به وبسایت مراجعه کردند.

مرحله ۴: با تست‌های کوچک شروع کنید
لنر می‌گوید بهترین مشاوره ای که او می‌تواند به دیگر بازاریابان بدهد این است که قدم‌های کوچک برداند و آن را امتحان کنند و ببینند چه نتیجه‌ای می دهد. سپس وقتی نتیجه آن چیزی بود که می خواستند، در مقیاس بزرگ‌تر کار کنند.

مرحله ۵: سنجش موفقیت
یک فرم ثبت نام آنلاین درست کنید که بازدیدکنندگان وبسایت‌تان برای دریافت خبرنامه یا اطلاعات مربوط به محصولات خاص آن را تکمیل کنند. لنر با استفاده از این روش مشخص کردن که چه میزان از مشتری‌ها به واسطه‌ی همان سی‌دی کوچک آموزشی به فکر خرید از شرکت او افتاده‌‌اند.
بخش «چطور با شرکت Total Automotive آشنا شدید؟» یک بخش الزامی در فرم ثبت نام وبسایت این شرکت است. افراد می‌توانند از میان جواب‌های مشخص شده انتخاب کنند یا در صورتی که نحوه آشنایی آنها با این شرکت در میان جواب‌های از پیش تعیین شده نباشد می‌توانند گزینه «دیگر» را انتخاب کنند و توضیح بدهند از چه طریقی با این شرکت آشنا شده‌اند.
یک آدرس ایمیل منحصر به این افراد درست کنید. این روش‌ها میزان پاسخ افراد به راهبرد شما را می‌سنجند.

نمونه‌هایی از کمپین‌های موفقیت‌آمیز محصولات تبلیغاتی
این کمپین‌های موفقیت‌آمیز، برندگان جایزه بین‌المللی محصولات تبلیغاتی پیرامید در سال ۲۰۰۸ هستند:

مثال B-to-B
هدف: 3M خواستار افزایش فروش دستگاه‌های تنفسی و ایجاد آگاهی از برند در مورد خط کامل محصولات تنفسی یکبار مصرف خود بود.
مخاطب هدف: ۸۰۰ توزیع‌کننده که برخی از (نه همه‌ی) محصولات تنفسی 3M را می‌فروختند.
استراتژی: یک کمپین پستی هشت قسمتی که حدود ۱۷ ماه طول کشید. همراه با هر نامه یک دستگاه تنفسی نمونه و یک محصول تبلیغاتی مرتبط بود. برای مثال، یک قلک که روی آن نوشته شده بود: «ما می‌خواهیم شما نفس بکشید، نه اینکه نفس‌تان بند بیاید».
هدایای تبلیغاتی ارزان : یک جاکلیدی، یک جفت عینک آفتابی Elvis و یک کلاه گلدوزی شده، همراه با دستگاه تنفسی نمونه. هر محصول هم پیام منحصر به فرد و مرتبط با آن محصول را داشت.
نتیجه: افزایش ۲۰٪ فروش کل خط تولید دستگاه تنفسی 3M پس از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی.
 
مثال B-to-C
هدف: شرکت آربی (ARBY) می‌خواست مشتری‌های خود را دوباره برگرداند
مخاطب هدف: مشتری‌های فعلی
استراتژی: این شرکت یک برنامه کوپن مشتری‌های وفادار درست کرد و مشتری‌ها با ثبت نام، یک جاکلیدی می‌گرفتند که روی آن یک بارکد قرار داشت. کسی که از این بارکد استفاده می‌کردند می توانستندتخفیف بگیرند. بر روی هر بارکد هم این پیام شرکت نوشته شده بود: «من به آربی فکر می‌کنم».
محصول تبلیغاتی: کارت تخفیف به شکل جاکلیدی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.